Moving (een tussendoortje is ook wel eens lekker)

17 februari 2019 - Koh Lanta, Thailand

Tegenwoordig is verhuizen mijn nieuwe specialiteit. Waar het eerst draaide om interessante wc's ben ik nu gestuit op het fenomeen Verhuizen. Wellicht stel ik mijn diensten in Nederland ook beschikbaar, zodra ik terug ben. Dan zou ik mijn bedrijf: WhyWeMove noemen. Er is altijd wel een reden te verzinnen om te verhuizen. Nu praat ik niet over grote volksverhuizingen, maar de kleine huis-tuin-en-keuken verhuizingen.

Of het nu teveel Nederlanders zijn (in Nederland kan dit nog een heikelpunt zijn, we zijn tenslotte omringd door andere Nederlanders), ik zou het een neiging naar meer culturele diversiteit willen noemen. Zodat men buiten de comfortzone stapt en nieuwe verfrissende ideeën opdoet (wat overigens ook een reden kan zijn om te verhuizen: segregatie, dit is het behouden van de eigen cultuur en niet willen aanpassen aan een ander).

Of het is een of ander gruwelijk huisdier, wat in Nederland valt te vertalen naar een plaag termieten of muizen of wat voor ongedierte er ook maar kan zitten (het bellen van de ongediertebestrijding kan ook een oplossing zijn van je probleem, het is maar net wat je er zelf van maakt).

Of het personeel is zo onvriendelijk dat ze je liever zien gaan dan komen, maar ze verwachten ondertussen wel dat je geld achterlaat, terwijl je 's nachts wordt vergezelt door een geur van rotte eieren en 's ochtends vroeg wakker wordt gedrild door het geluid van een motorboot. Wat een zin. Tja in Nederland zou de reden dan alsvolgt luiden (denk ik dan, ik ben nog een leek op het gebied van redenen voor een verhuizing): een fikse ruzie met je huisbaas over de staat van je kamer en ondertussen heb je ook nog last van luidruchtige huisgenoten die om 5 uur in de ochtend beschonken thuiskomen, die daarnaast aan het experimenteren zijn met allerlei soorten schimmels in jullie gezamenlijke keuken, omdat ze biologie studeren. Wat een zin. Again.

Genoeg onzinnige redenen om te kunnen verhuizen. Ze zijn er zeker. Je hoeft niet eens te zoeken. Ze waren er altijd al. Recht voor je neus.

Dit was even tussendoor. Moving on wordt the next step.

1. Wil buuts:
    12 maart 2019
    Nomade-stam iets voor jou?